Pereiti prie turinio
Lithuanian Airsoft Portal

MOSFET tranzistoriai AEG elektros grandineje.


Warbeast
 Share

Rekomenduojami pranešimai

Japonijoje jau senu senoveje tobulinama aeg elektros dalis MOSFET tranzistoriais. jie leidzhia apsaugoti kontaktus nuo ishdegimo, bei optimizuoja sroves pasiskirstyma el. grandineje. ko pasekoje, nedega kontaktai ir turime gana nebloga ROF (greitoshauda).

Tai turetu buti aktualu >= M120 tiuningo turetojams.

 

Primenu jog bet kokios modifikacijos - tai jusu asmeninis reikalas, pardavejo garantija to nedengia.

 

Taigi shtai pora resursu ta tema:

 

rusu kalba:

<!-- m --> target="_blank"> target="_blank">http://www.black-wolf.ru/review/perevod ... mosfet.bwc<!-- m -->

 

tas pats straipsnis anglu kalba:

<!-- m --> target="_blank"> target="_blank">http://www.airsoftmechanics.com/guides. ... =14&page=3<!-- m -->

 

labai geras japonu resursas, vertimui naudoti babelfish.altavista.com

<!-- m --> target="_blank"> target="_blank">http://www.interq.or.jp/tokyo/akishino/ ... 0index.htm<!-- m -->

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

  • Atsakymus 59
  • Created
  • Paskutinis atsakymas

Top Posters In This Topic

Sumazejusi varza padidina greitosauda, lygtais 20-30spm su m100 (gal ir klystu, pats nematavau, tankistas taip sake). Pradingsta galimybe sudeginti kontaktus ir saugikli (kai 'startine' srove budavo didele)

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

  • 4 years later...

kadangi tema skelbimų skiltyje apie mosfet'us buvo ne perkelta į techninį skyrių, o ištrinta, įkeliu nuorodą su mosfetu, kurį rekomendavo kažkas iš forumiečių (temos dėja jau neradau, ji buvo ištrinta, todėl autoriaus nepasakysiu).

https://www.elfa.se/elfa3~lt_lt/elfa/init.do?item=71-146-89&toc=0 šis tranzistorius buvo paminėtas, kaip tinkamas naudojimui su mūsų žaislais

dar vienas linkas su kitos vietos, kurioje galima tai gauti kainomis http://lemona.lt/index.php?page=item&i_id=21c66f778b6bad1d364a690e929e6684

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

Partizanai ir ju samdiniai jau antrus metus naudoja MOSFETUS,tranzistorius,dar mes jos vadinam raktais.Ju markeruote BTS 555.Vilniui galima nupirkti el.prek.pard. LEMONA, tik reikia uzsakinieti nes vietoi jie pastoviai ne turi,savaites begi atveza. kaina nuo 35-50 litovcu. Ipac aktualu nauduoti prie galingesniu akumuliatoriu tipo LI-FE 9.9V.nanofosfatiniu ir LI-PO 11.V licio. Saugo kontaktine grupe ir ne duoda kaisti laidams. PVZ. turiu du tokius pat avtemikus,vienam ira MOSFETAS kitam ne,abejose naudoju LI-FE 9.9 akumus. Be MOSFETO kontaktine grupe sudege pilnai puse metu begi,su MOSF.pirdolina antrus metus be prob. Turiu patirties su GLIUKANUTAIS o gal tesiog brokotais MOSF.tai kada po instaliacijos,prie pirmu saudimo bandimu MOSF.labai kaista ir jame suveikia apsauga blokojanti kontakta.O toks dalikas mums ne goditsia,reik keist i kita, varom i LEMONA.Geriau pirkt brangesni.

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

  • 8 months later...

reikia irl1404z ir dveju rezistoriu. su stabdymu dar P-feto reikia. na dar gerai kondiku grandyne tureti kad pikus ant baterijos susvelninti (pas mane 13600mkf). seip turiu feta ir su stabd. ir be, bet nes motoras galingas - per gerai stabdo ir ant 9.6v ir zemiau poveniais nesaudo normaliai suka, o ant 11.1v - gerai varo :). palikau dabar be stabdziu. taip galima koreguoti greitasauda. su 11.1 pas mane ~30rps. na mazinant rps galima ir 7.2v ir 7.4v kad apie 17-20rps butu.

su 11.1 ir 9.6 poveniais gaunasi kad spyruokle patempta jau po suvio ir sratukas pakrautas, ypac su 11.1v kai gaiduka paspaudai momentaliai shauna, be jokio bzzz, trsiog - bum :) gaila kad kai sratai baigiasi, keiciant magazina pirma karta saunant su 11.1v tik pasikrauna rutuliukas, o antras jau musa :)

na ir pries transportuojant reikia paskutini suvi su 7.2v, kad spyruokle atleisti.

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

Cia tau IQ testas

 

Jei atvirai, tai ten rimtai kringelį kažkokį suvėlęs esi... Ir ne dėl to, kad visai nesigaudyčiau apie ką kalba eina, o todėl, kad pats parašymo stilius - neduok Dieve koks...
Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

reikia irl1404z ir dveju rezistoriu. su stabdymu dar P-feto reikia. na dar gerai kondiku grandyne tureti kad pikus ant baterijos susvelninti (pas mane 13600mkf). seip turiu feta ir su stabd. ir be, bet nes motoras galingas - per gerai stabdo ir ant 9.6v ir zemiau poveniais nesaudo normaliai suka, o ant 11.1v - gerai varo :). palikau dabar be stabdziu. taip galima koreguoti greitasauda. su 11.1 pas mane ~30rps. na mazinant rps galima ir 7.2v ir 7.4v kad apie 17-20rps butu.

su 11.1 ir 9.6 poveniais gaunasi kad spyruokle patempta jau po suvio ir sratukas pakrautas, ypac su 11.1v kai gaiduka paspaudai momentaliai shauna, be jokio bzzz, trsiog - bum :) gaila kad kai sratai baigiasi, keiciant magazina pirma karta saunant su 11.1v tik pasikrauna rutuliukas, o antras jau musa :)

na ir pries transportuojant reikia paskutini suvi su 7.2v, kad spyruokle atleisti.

 

Na kadangi as mokykloj lankiau radioelektronikos bureli (pries 23 metus :) ), tai mazdaug suprantu apie ka kalba eina

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

Na, kaip matau, kolega nėra sužalotas mandagumo.

Nieko tokio, tai pagydoma.

O dabar apie temą.

Norėčiu priminti, kad rašant techninėnse temose, reikėtų prisilaikyti techninės kalbos kultūros, o ne naudoti savos kurybos naujadarus ar mažai žinoma specifini žargoną.

Tiesiog tam, kad informaciją daugelyje atvejų skirta žmonėms, kurie nėra visai.. :) temoje..ir todėl jiems nereikėtų kasyti pakaušio, bandant suvokti... kažkieno

Na, ir visai neblogai prie to pačio dar pasikartoti lietuvių kalbos rašybos kulturą ir pan., pamenu, kažkur čia TK buvo nuorodą įdėjas.

 

Na o dabar pabandysim išversti.

 

reikia irl1404z ir dveju rezistoriu. su stabdymu dar P-feto reikia. na dar gerai kondiku grandyne tureti kad pikus ant baterijos susvelninti (pas mane 13600mkf). seip turiu feta ir su stabd. ir be, bet nes motoras galingas - per gerai stabdo ir ant 9.6v ir zemiau poveniais nesaudo normaliai suka, o ant 11.1v - gerai varo :). palikau dabar be stabdziu. taip galima koreguoti greitasauda. su 11.1 pas mane ~30rps. na mazinant rps galima ir 7.2v ir 7.4v kad apie 17-20rps butu.

su 11.1 ir 9.6 poveniais gaunasi kad spyruokle patempta jau po suvio ir sratukas pakrautas, ypac su 11.1v kai gaiduka paspaudai momentaliai shauna, be jokio bzzz, trsiog - bum :) gaila kad kai sratai baigiasi, keiciant magazina pirma karta saunant su 11.1v tik pasikrauna rutuliukas, o antras jau musa :)

na ir pries transportuojant reikia paskutini suvi su 7.2v, kad spyruokle atleisti.

 

 

Reikia mofset tranzistoriaus IRL1404Z ir dviejų varžų. Naudojant aktyvų varyklio stabdymą (active breacking), reikalingas dar vienas P-tipo mofset tranzistorius (tarp kitko, nebutinai ..).

 

Pageidautina dar naudoti ir elektrolitinių kondensatorių bateriją, prijungta lygegrečiai AEG maitinimo baterijos, tikslu sušvelninti itampos šuolius, atsirandančius variklio įjungimo metu (labai ginčitinas sprendimas, žiūrint iš variklio ir kitų elementų sveikumo pūsės). Pas mane bendra kondensatorių baterijos talpa 13600 mkF.

 

Toliau tekstas gana sunkiai verčiamas nuoseklumo ir momentais – logikos prasme...:)

Jei AEG naudojamas galingas variklis, ir naudojamas 9,6 V įtampos akumuliatorius, tada...per gerai stabdo...:D ir ...pavieniais nešaudo, bet normaliai suka. (???)

Naudojant 11,1 V įtampos akumuliatorių, AEG šaudo gerai.

Sumontavau šiuo metu be aktyvaus stabdymo sistemos, nes tuo atveju yra įmanoma reguliuoti AEG greitošaudą. Naudojant 11,1 V įtampos akumuliatorių, pas mane gaunasi apie 30 šuvių per sek. Norint sumažinti AEG greitošaudą, galima naudoti ir žemesnės įtampos akumuliatorius, kaip, pvz. 7,2 V ar 7,4 V (??).

Naudojant 9,6-11,1 V maitinimo įtampą ir šaudant pavieniais, gaunasi, kad AEG spyruoklė būna truputėli suspausta (:D gal pas kolegą ir patempta..nesiginčysiu) ir šratukas įstumtas į hopapo kamera ar šalio jos. Ypač greita reakcija į nuleistuko (vat, kur AEG gaidukas, kažkaip ilgai ieškojau...) nuspaudimą, naudojant 11,1 V įtampos akumuliatorių.

Toliau kaip ir viskas. Tiesa, o kurioje vietoje apkaba AEG???

 

P.S. visiems.

Po galais, na nenaudokit jus to overklokingo.

O tai citata – pusė puslapio, o apačioje – du žodžiai. Juk mygtukas DEL yra pas visus.

Temoje naudinga informacija greitai pasimeta.

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

reiktu skirti elektronini rakta (viena tranzistoriu) nuo BTS mikroschemos kurioje prikrauta kruvos apsaugu. Sitie elektroniniai raktai neprognozuojamai islaksto del ivairiu momentiniu perkrovu ir pan. Plius jie net su bazine spyruokle gerokai pakaista, kuomet BTS islieka saltas net su M140. Dar vienas dalykas tokios minimalios raktu schemos irgi nera gerai, reiktu bent dioda pajungti nuo motoro saviindukcijos (flywheel effect). Taip pat (galiu klysti) bet nulekus raktui (tranzistoriui) berods aeg varo nesustodamas kol neatjungi akumo. Nors gal ir klystu bet berods jei musa tai musa kiaurai o tranzas tai nuosekliai jungiamas. Nu zodziu vienos bedos su tuo raktu.

 

BTS trukumas kad komplikuotas aktyvus stabdymas.

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

reiktu skirti elektronini rakta (viena tranzistoriu) nuo BTS mikroschemos kurioje prikrauta kruvos apsaugu. Sitie elektroniniai raktai neprognozuojamai islaksto del ivairiu momentiniu perkrovu ir pan. Plius jie net su bazine spyruokle gerokai pakaista, kuomet BTS islieka saltas net su M140. Dar vienas dalykas tokios minimalios raktu schemos irgi nera gerai, reiktu bent dioda pajungti nuo motoro saviindukcijos (flywheel effect). Taip pat (galiu klysti) bet nulekus raktui (tranzistoriui) berods aeg varo nesustodamas kol neatjungi akumo. Nors gal ir klystu bet berods jei musa tai musa kiaurai o tranzas tai nuosekliai jungiamas. Nu zodziu vienos bedos su tuo raktu.

 

BTS trukumas kad komplikuotas aktyvus stabdymas.

 

Visikai teisingai del perdegimo, saudo nenustodamas. Kokius 4 sudeginau as jau juos :)

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

Ginčytis nenoriu, Tiesiog parašysiu savo nuomonę dėl kaip kurių teiginių. Gal kam pravers.

 

reiktu skirti elektronini rakta (viena tranzistoriu) nuo BTS mikroschemos kurioje prikrauta kruvos apsaugu.

Šije vietoje truputėlis korekcijos. Vienas MOFSET tipo tranzistorius nera visumoje raktas. Jis tik naudojamas, kaip elektroninis JUNGIKLIS, kitaip tariant RAKTAS. O BTS būtent jau yra kompleksinis įrenginys, pritaikytas dirbti būtent raktų. Ir jame ne pragrindas apsaugos, o butent papildomą schema (draiveriai taip vadinami) kurie verčia vidini MOFSET tranzistoriu veikti impulsiniu, PERJUNGIMO režimu, o ne LINIJINIU, stiprinimo. O apsaugos nuo trumpo, perkaitimo ir pan - tai jau papildomas.. :D.priedas..

 

Sitie elektroniniai raktai neprognozuojamai islaksto del ivairiu momentiniu perkrovu ir pan. Plius jie net su bazine spyruokle gerokai pakaista, kuomet BTS islieka saltas net su M140.

Raktai pilnai prognozuojami, jei jis yra padarytas taisyklingai, apskaičiuojant naudojamą AEG srovę. Ir kas svarbiausia, reikia, kad raktas dirbtu butent impulsiniu, ON-OFF režimu, o ne linijiniu. Kada jis dirba linijinių, jam atsidarius, vidinė varža didesnė ir atsiranda įtampos kritimas (atmosferos šildymas :). Todėl ir rekomenduojama naudoti sujungimo schema ne 2 varžų, o įvedant papildomą kondensatorių ir diodą. Šitie papildymai ypač aktualus tiems, kas naudoja NiCa ir NiMh akumuliatorius. Ličiui tai beveik neaktualu. O BTS butent dėl savo vidiniu sugebėjimu visada dirba perjungimo..impulsiniu režmu.

Beto, kiek žinau, yra visai sėkmingi eksperimentai ir su dviejų mofset tranzistoriu jungimu lygegrečiai.

 

Dar vienas dalykas tokios minimalios raktu schemos irgi nera gerai, reiktu bent dioda pajungti nuo motoro saviindukcijos (flywheel effect).

Na, jei žvilgtelėsi, kas duomenų lape apie tranzistorius rašoma, tai pamatysi, kad ten jau viduje jie turi tam tikras apsaugas (diodus) nuo visokiu ekstremalių poveikių.

 

Nu zodziu vienos bedos su tuo raktu.

Na, su raktu blogai, be rakto - irgi. :D. Tiems, kas jau labai nusistates prieš elektronika, verta pasižiūrėti į automobilinių relių pusę. Ir gabaritai pusė velnio ir jokios elektronikos. Ir nuleistuko kontaktai sveiki.
Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

Pacifistai as zinau visa tai ka tu parasei nu bet kam taip issipletoti :D eiliniam airsofteriui stiprinimo rezimas ir on off rezimas (atkirtos ir soties) giliai dzin :D Bazinis dalykas yra tas kad mossfetai nusaudo ypac tik su dviem varzom. Mosfeto vidue esantis diodas ok, bet va motora suntuoti diodu irgi reiktu, mosfeto vidue esantis diodas butent kad nesuntuoja motoro.

 

p.s. nuzude mazumele :D

 

 

 

Vienas MOFSET tipo tranzistorius nera visumoje raktas. Jis tik naudojamas, kaip elektroninis JUNGIKLIS, kitaip tariant RAKTAS.

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

Pacifistai as zinau visa tai ka tu parasei nu bet kam taip issipletoti :D eiliniam airsofteriui stiprinimo rezimas ir on off rezimas (atkirtos ir soties) giliai dzin

Aš kažkaip ir neneigiau to, kad Tu to nežinai :D čia tarp kitko.

Aš tiesiog išsiplėtojau tam, kad norit suprasti pasekmes, reikia žinoti priežastis ir tiek. Galu gale, forumas ir yra tam, kad gauti informaciją tam, kad suprasti esmę.

Bazinis dalykas yra tas kad mossfetai nusaudo ypac tik su dviem varzom. Mosfeto vidue esantis diodas ok, bet va motora suntuoti diodu irgi reiktu, mosfeto vidue esantis diodas butent kad nesuntuoja motoro.

Vėlgi, čia jau :D grynai techninė diskusija.

Nušaudo, kaip taisyklė, tik su senojo tipo akumuliatoriais ir tik tuo atvejų, kada akumuliatorius pasėdes ir motoro startavimo metu stipriai krenta įtampa . O mofsetas butent ir atidaromas įtampa. Kuo mažesnė valdymo įtampa paduodama į mofsetą, tuo (kaip minėjau anksčiau) jis ne pilnai atsidaro..ir visos ...bėdos.

Na, dar, žinoma, yra variantas, kada bandoma sutaupyti ir parenkamas mažesnio galingumo mofsetas (pigesnis). Na ir paskutinis variantas, bet ne paskutinis pagal svarbumą ;) - pats puikiai žinai, kas gamintojas 80-90 proc. komplektuojančiu, pas mus parduodamu. Įvertinant kainą, nemanau, kad ten yra vykdoma produkcijos techninė kontrolė atitinkamo lygio.

O dėl vidinio-išorinio diodo. Na, su mofsetu galimybėmis atlaikyti įmpulsines sroves-įtampas..nemanau, kad labai jau sukels induktyvinė apkrova, kokia yra variklis, užribinius režimus.

Tarp kitko, šuntuojant variklį diodu, tai ir gausis vienas iš variantų aktyvaus stabdymo.

p.s. nuzude mazumele :D

Vienas MOFSET tipo tranzistorius nera visumoje raktas. Jis tik naudojamas, kaip elektroninis JUNGIKLIS, kitaip tariant RAKTAS.

Cituodamas, :D, užmiršai dar vieną žodelį paryškinti...Visumoje..kitaip tariant, mofsetas - tai juk ne grynas elementas, skirtas dirbti TIK raktiniame režime. Jis gali dirbti ir linijiniame..stiprinimo.

Taigi su logika pas mane viskas tvarkoje.;)

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

  • 2 months later...

Žodžiu, reikėtų šią temą gerokai pratrinti, nes net neišeina suprasti kas čia parašyta ir apie kalbama(elektroniku žargonu). Nors ir buvo bandyta paaiškinti...

 

Ką man pavyko išsiaiškinti/suprasti. Yra keli būdai:

1. Pirkti gatavą produktą internetinėse užsienio parduotuvėse.

2. Surasti kas gali pagaminti

3. Pasigaminti pačiam

 

Nusprendus pasigaminti pačiam reikės BTS555 ,taip vadinamo MOSFET, kaina nuo 35iki 55LT.

Šiek tiek palitavus gaunam : http://powerlabs.ru/images/w_bts_m249_04.jpg

http://powerlabs.ru/images/w_bts_m249_08.jpg

Šaltinis rusų kalba : http://powerlabs.ru/page-10/bodyshop/bts555-m249-mk2.html

 

Upgreidintas "+" pajungimas http://powerlabs.ru/images/komponovka2.jpg

 

Pliusų ir minusų neklausinėkite, dar negaminau ir nebandžiau. Tegul apie tai papasakoja tie kas yra pasidarę ;)

Link to comment
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

You will be able to leave a comment after signing in



Prisijunkite dabar
 Share


×
×
  • Sukurti naują...